Schade melden

Schade is nooit leuk. Daarom helpen wij u graag zo goed mogelijk verder.

Wat moet u doen wanneer u schade hebt?  

Wanneer u een schade heeft, zijn er een paar belangrijke stappen die u moet doorlopen. Zo kunnen wij uw schade zo goed en soepel mogelijk afhandelen.

 

Voor elke schade geldt: 

  • Probeer de schade zoveel mogelijk te beperken. Is er sprake van een strafbaar feit waardoor de schade is ontstaan? Doe dan altijd aangifte bij de politie.
  • Maak foto’s van de schade en bewaar de beschadigde items.
  • Bewaar het aankoop- en/of herstelbewijs.

Bij voertuigschade geldt:

  • Heeft een ongeluk gehad met uw auto? Vul dan het online schadeformulier in.
  • Op zoek naar een schadeherstelbedrijf? Laat uw schade herstellen door een aangesloten hersteller en vermijd eventuele extra kosten.

Bij wie meld u een schade?

Voor een snelle en goede afhandeling van de schade, kunt u terecht bij uw tussenpersoon waar u de verzekering(en) heeft afgesloten. Zij helpen u om alle benodigde documenten en gegevens goed aan te leveren. Daarnaast helpt uw tussenpersoon u met persoonlijker advies over de afhandeling van de schade. Onderaan deze pagina vindt u veelgestelde vragen over wat een tussenpersoon is én hoe u kunt achterhalen wie dit voor u is.

Bent u direct bij Heinenoord Assuradeuren verzekerd of kunt u niet achterhalen wie uw tussenpersoon is? Meldt dan uw schade via het onderstaande formulier. Wij helpen u graag verder!

Wat is een tussenpersoon?

Een tussenpersoon is een partij die optreedt als schakel tussen verzekeringsmaatschappijen en verzekeringnemers. Verzekeringsnemers zijn bedrijven of particulieren die een verzekering afnemen. Tussenpersonen adviseren, bemiddelen en verkopen verzekeringspolissen aan klanten op basis van hun behoeften. Deze tussenpersonen, ook wel intermediairen genoemd, kunnen onafhankelijke makelaars, agenten of adviseurs zijn die particulieren en bedrijven helpen om de juiste verzekeringen te kiezen en te beheren.

Waar kan ik achterhalen wie mijn tussenpersoon is?

Bent u verzekerd via een tussenpersoon, maar weet u niet meer welke? Dan kun u dit vaak terugvinden op de volgende documenten:

  • Verzekeringspolis: dit document bevat informatie over de verzekering, de verzekeraar en meestal de naam en contactgegevens van de tussenpersoon.
  • Polisverklaring: dit is een samenvatting van de belangrijkste polisgegevens. De tussenpersoon wordt hier vaak genoemd.
  • Facturen en betalingsbewijzen: hierop staan mogelijk de contactgegevens van de tussenpersoon voor betalingsvragen.
  • Correspondentie: bekijk e-mails, brieven of meldingen die u hebt ontvangen van je verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon.

Controleer het eigen risico

Bij sommige (kleine) schades is het verstandig om je af te vragen of het melden van de schade iets oplevert. Soms is het schadebedrag namelijk lager dan het eigen risico. Schade melden is dan niet voordelig. Het eigen risico van je verzekering vind je op je polisblad of in de polisvoorwaarden 

Voertuigschade melden

Overige schade melden

Meer weten over het schadeproces?

Lees hier meer over hoe wij uw schade in behandeling nemen en wat u van ons mag verwachten.

Polisvoorwaarden

Op zoek naar polisvoorwaarden? Wij maken het u gemakkelijk. Hier treft u de voorwaarden aan van de verzekeraars waarmee wij werken.

Verzekeringskaarten

Wij vinden het belangrijk dat u in één oogopslag de belangrijkste kenmerken van een verzekering ziet. Wat is wel en wat is niet verzekerd? Wat wordt er vergoed? Wat zijn de belangrijkste uitsluitingen? De antwoorden op deze vragen staan in de Verzekeringskaart.