Noodweer op komst
Bij noodweer (storm, water, hagel of sneeuwschade) kan het aantal schade meldingen in een korte tijd erg oplopen. Heeft u schade door noodweer dan wordt deze door een apart team opgepakt buiten de gebruikelijke schades om u zo snel mogelijk te kunnen helpen. Wij vragen om uw begrip wanneer dit iets langer duurt als dat u van ons gewend bent.
Veelgestelde vragen over stormschade
Wat moet ik doen na een storm?
Schade aan uw woning door een storm? Blijf altijd voorzichtig en doe geen gekke dingen. Is de storm gaan liggen? Dan is het belangrijk dat u controleert of er schade is. Na storm komt vaak regen, dus probeer andere (water)schade te voorkomen.
Wij geven je graag wat tips:
- Herstel schade aan daken en ruiten zo snel mogelijk. Dit doet u door de schade bijvoorbeeld (tijdelijk) af te dekken met een afdekzeil.
- Vergeet de dakbedekking niet. Zijn er losliggende dakpannen? Leg ze weer op de plaats. Bij platte daken is het erg belangrijk dat de naden niet kapot zijn.
- Kijk goed omhoog naar uw woning. Ziet u lekkagesporen onder het dak, bijvoorbeeld doorhangende plafondplaten of verkleuringen? Onderneem dan actie en zorg dat erger voorkomen wordt.
- Verwijder al het zwerfvuil van uw platte dak, uit dakgoten en afvoeren. Let op! Doe dit alleen als de storm écht is gaan liggen. Ga niet met harde wind op een ladder staan.
- Staat uw schutting scheef of is deze omgewaaid? Zet deze dan vast met stevige palen totdat u de schutting vervangt.
Heb u uw woning gecontroleerd en schade ontdekt? Meld dan uw schade via het onderstaande schadeformulier.
Tip! Laat uw dak jaarlijks controleren en inspecteren door een specialist. De specialist kan het dak ook meteen onderhouden, zo voorkomt u schade bij een storm.
Help, ik heb schade door een storm! Wat nu?
Heeft u schade aan uw woning door een storm? Dan is het niet alleen belangrijk, maar ook verplicht, dat u de schade zo veel mogelijk beperkt. Hebt u bijvoorbeeld schade aan uw dak of een ruit? Voer dan een noodreparatie uit om verdere lekkage te voorkomen.
Zorg dat u de volgende dingen verzamelt:
- Leg alles zo goed mogelijk vast wat u deed om de schade te beperken. Denk naast alle aankoopbonnen ook aan ureninvestering en opruimtijd.
- Verzamel zo veel mogelijk informatie over uw schade. Noteer de grootte van de beschadiging en maak foto’s. Bekijk ook wat er moet gebeuren om de schade goed te herstellen.
- Vraag een offerte aan voor het herstellen van de schade en zoek de oorspronkelijke aankoopnota op.
- Meld de schade via het onderstaande formulier.
Wat moet ik doen bij stormschade aan mijn schutting?
Wat vervelend dat u schade aan uw schutting hebt! U mag de schade melden via het onderstaande formulier.
Voor het oppakken van de schademelding van uw schutting hebben wij de volgende gegevens nodig:
- Het materiaal waarvan de schutting gemaakt is;
- Het aantal palen en/of schermen die beschadigd zijn;
- De originele aankoopnota van de schutting;
- Een offerte voor het plaatsen van een soortgelijke (nieuwe) schutting;
- Foto’s van de beschadigde schutting;
- Gegevens of je de schutting met je buren deelt.
Onze afdeling Schadebemiddeling neemt contact met u op over je schademelding.
Wat moet ik doen bij stormschade aan dakpannen?
Is er schade aan de dakpannen van uw huis door een storm? Afhankelijk van het aantal dakpannen die er beschadigd zijn kunt u de schade herstellen.
Is er schade aan minder dan tien dakpannen?
Dan mag u de schade direct laten verhelpen door een eigen reparateur. Meld de schade vervolgens via het onderstaande formulier.
Is er schade aan meer dan tien dakpannen?
Dan is het belangrijk dat u éérst een offerte opvraagt en deze met ons deelt, voordat u de schade laat herstellen. Meld de schade in dat geval via het onderstaande formulier en wij nemen contact met u op.
Vragen over uw schade(melding)?
Neem dan contact op met de schade afhandeling. Wij helpen u graag!
Hoe zit het met mijn eigen risico bij een stormschade?
Bij schade door storm wijkt het eigen risico af van het “normale” eigen risico. Het precieze eigen risico vind u terug in de polisvoorwaarden van uw verzekering.
Vragen over uw verzekering?
Neem dan contact op met ons op. Wij helpen u graag!
Schade door noodweer melden
Om u zo goed en efficiënt mogelijk te kunnen helpen, verzoeken wij u om rekening te houden met de volgende punten:
- Controleer in de polisvoorwaarden of de schade gedekt wordt door jouw verzekering
- Probeer de schade zo veel mogelijk te beperken. Kosten voor noodherstel (bereddingskosten) mag u (laten) uitvoeren.
- Maak foto’s en bewaar het beschadigde item(s)
- Bewaar het aankoop- of herstelbewijs
- Meldt de schade via het onderstaande formulier
Geen dekking bij schade door storm aan:
- Inboedel buiten de woning (bijv. tuinmeubilair)
- Tuinaanleg (schade door omgevallen bomen op opstal of schutting is gedekt, het verwijderen van de boom van het verzekerde object ook. De kosten van afvoer boom niet)
Heeft complexe schade en wilt u dit bespreken met een van onze schadeadviseurs? Neem dan contact op met 085 8600 190 of Schade@heinenoord.nl.
Let op! Op deze pagina kunt u alleen schade door storm/water/neerslag (hagel of sneeuw) melden. Alle overige schades meldt u hier.
.