VDRD wordt Heinenoord Assuradeuren

VDRD integreert in Heinenoord Assuradeuren.
Een ervaren speler in de financiële markt.

Over Heinenoord Assuradeuren

Heinenoord Assuradeuren is met een jarenlange ervaring een betrouwbare speler in de verzekeringswereld. De financiële specialisten van Heinenoord Assuradeuren zijn betrokken bij de relaties. Een goede service is dan ook niet meer dan normaal.

 Vragen over dit nieuws?

Dan helpen wij u natuurlijk graag. U neemt gewoon contact met ons op zoals u dat van ons gewend bent. Klik op de knop hieronder en neem contact met een van onze account managers op.

Waarom kiezen voor volmachtbedrijf Heinenoord Assuradeuren?

Z

25 volmachtgevers

Z

Één rekening-courant

Z

Alle verzekeringen onder één dak, ook complexe risico’s.

Z

Uw eigen huisstijl

Z

Webapplicatie: AWI met meer dan 150 producten

Volmachtgevers

allianz
MS-amlin
glasverzekering
glasverzekering
glasverzekering
anker
das
fatum
fatum
arag
Avéro Achmea
maaslloyd
fatum
arag
maaslloyd
maaslloyd
maaslloyd
asr
maaslloyd
maaslloyd
fatum
maaslloyd
glasverzekering
maaslloyd

Tijdlijn integratie in Heinenoord Assuradeuren

1. Analysefase (01/01/2025-17/01/2025)

In de analysefase brengen we de voordelen en verandering voor u als tussenpersoon in kaart.

We onderzoeken wat de overname betekent voor de dienstverlening en hoe deze kan worden verbeterd.

Dit vormt de basis voor een soepele overgang en een sterke samenwerking in de toekomst.

2. Fysieke bijeenkomst (22/01/2025)

Tijdens de fysieke bijeenkomst informeren we u over de overname.

We stellen ons aan u voor, vertellen hoe onze dienstverlenging eruitziet, waarom we integreren, en wat de bijbehorende tijdslijnen zijn.

We bespreken de voordelen en veranderingen, en beantwoorden uw vragen, zodat iedereen volledig op de hoogte is wat er gaat komen.

3. Individuele gesprekken (februari 2025)

Voor een persoonlijke aanpak voeren we individuele gesprekken met alle tussenpersonen.

Hierin bespreken we specifieke behoeften en kijken we samen hoe we de samenwerking zo goed mogelijk kunnen vormgeven.

4. Nieuwe samenwerkingsovereenkomst

De huidige samenwerkingsovereenkomst wordt opgezegd en gelijktijdig worden vervangen door een nieuwe overeenkomst met Heinenoord Assuradeuren. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst zal tijdens de individuele gesprekken worden besproken. Dit zorgt ervoor dat er duidelijke afspraken zijn over de samenwerking en welke voorwaarden daarbij gelden en wat we van elkaar kunnen verwachten.

5. Integratie (eind juni 2025)

In de integratiefase zorgen we ervoor dat alle processen, systemen en diensten naadloos aansluiten bij de nieuwe situatie.

Ons doel is om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat u zich kunt blijven richten op uw klanten.

Na de integratie bent u onderdeel van het netwerk van Heinenoord Assuradeuren en krijgt u toegang tot een uitgebreid aanbod aan volmachten en diensten.

6. Eerste incassomoment (juli 2025)

Vanaf deze datum lopen de polissen bij Heinenoord Assuradeuren.

Veelgestelde vragen en antwoorden

1. Kostenstructuur

We informeren u graag dat wij tot 1 januari 2027 géén aanstellings- en incassokosten in rekening zullen brengen. Dit geldt voor alle tussenpersonen. In de komende periode zetten wij ons in om onze meerwaarde te laten zien.

2. Naamsvermelding tussenpersoon op bankafschrift

Voor de zeer beperkte groep wiens naam op dit moment wordt vermeld op het bankafschrift, zullen wij tijdens de 1-op-1 gesprekken maatwerkafspraken maken.

3. Communicatie (polis/brieven/facturen/e-mails) met naamsvermelding tussenpersoon

Onze communicatie bestaat uit verschillende uitingen. We kunnen deze indien gewenst voorzien van uw logo. Ook kan er gebruik worden gemaakt van uw eigen briefpapier. De polis vormt hierop in principe een uitzondering. Deze is alleen voorzien van het logo van Heinenoord Assuradeuren aangezien wij de verzekeraar zijn. De criteria waaraan moet worden voldaan om ook op de polis een eigen logo te plaatsen, bespreken we in de 1-op-1 gesprekken. Uiteraard vermelden wij wel duidelijk zichtbaar op de polis uw naam als zijnde de tussenpersoon en is het voorblad zoals gezegd op verzoek uw briefpapier.

4. Debiteurenproces

Het huidige debiteurenproces van VDRD wordt aangepast zoals in onze nieuwsbrief met verzenddatum 19 december 2024 vermeld. Heeft u deze niet meer, kunt u dit laten weten via marketing@heinenoord.nl. Wij sturen het u graag toe.

5. Provinciale aanstellingen van Heinenoord Assuradeuren

Hieronder vindt u de provinciale aanstellingen van Heinenoord Assuradeuren.

ACL Avero Zorg Florius Markel Reaal
Aegon Chubb Goudse Monuta Samenwerking Glas
Allianz Inkomen Conservatrix HDI Gerling Movir Scildon
Allianz Schade Coverdrone Hienfeld Nationale Nederlanden Traksi 
Amlin CZ Zorg Hiscox Noordelinge Verzekeraars  Turien & Co
APC DAS Hübener Onderlinge Unigarant
ASR De Vereende Interpolis ONVZ Upiva
Assicuro Dela Klaverblad OOM Van Kampen
Attradius Driessen Assuradeuren Liberty Pantaenius (Yachten + werelddekking) VSZ
Avero EOC Lifetri Private insurance Yarden

6. Worden berichten verzonden via ADN/Aplaza?

Beschikt u over een I09-nummer, dan kunnen wij vanuit Heinenoord Assuradeuren documentatie via ADN aan u doen toekomen. Beschikt u over een connect postbus-nummer, dan kunnen wij verzenden via Aplaza

Webapplicatie AWI

 

Wij verstrekken aan u de inlog voor de webapplicatie AWI.

De webapplicatie AWI bevat meer dan 150 producten en stelt u in staat om:

  • Verzekeringen te berekenen en beheren
  • Online schadeafwikkeling te verzorgen
  • Inzicht te krijgen in rekening-couranten en borderellen

 

Hieronder vindt u een overzicht met het aanbod (versie november 2024).

Onze dienstverlening

Hieronder geven wij graag aan wat u van ons kunt verwachten met betrekking tot onze dienstverlening. Op vijf belangrijke punten ziet u hier binnen welke termijnen u een reactie van ons kunt verwachten.

1. het beantwoorden van informatieverzoeken van de klant over bestaande en nieuwe verzekeringen;

  • Zakelijk: 5 werkdagen
  • Particulier: < 72 uur

2. het accepteren van nieuwe verzekeringen en het wijzigen en opzeggen van bestaande;

  • Zakelijk: 5 werkdagen
  • Particulier: < 72 uur

 3. het verstrekken van verzekeringstechnische opgaven en documenten, zoals: afgifte polissen en verzekeringsbewijzen (nieuwe en bestaande verzekeringen);

  • Zakelijk: 5 werkdagen
  • Particulier: < 72 uur

4. schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen;

  • U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging van ontvangst.
  • Een inhoudelijke reactie ontvangt u binnen 10 werkdagen.

 5. klachtenbehandeling;

  • Binnen 3 dagen wordt een ontvangstbevestiging verzonden aan relatie. Hierin wordt vermeld dat relatie binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie zal ontvangen.

Geen login ontvangen?

Vul dan het contactformulier hieronder in.

6 + 2 =

afm

Volmachtbedrijven bieden aan tussenpersonen toegang tot grote verzekeraars. De toegevoegde waarde voor tussenpersonen is dat zij administratieve werkzaamheden uit handen worden genomen waardoor zij zich kunnen richten op de werkzaamheden waarin zij zich onderscheiden: het adviseren van relaties. Veel volmachtbedrijven treden ook op als service provider. Zij nemen tussenpersonen de gehele back-office uit handen.

nvga

Veel volmacht bedrijven zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA). Heinenoord Assuradeuren is ook lid van de NVGA. Deze brancheorganisatie is op 1 juli 1960 opgericht. De vereniging behartigt de belangen van volmachtbedrijven in het algemeen en van haar leden in het bijzonder.