VDRD wordt Heinenoord Assuradeuren
VDRD integreert in Heinenoord Assuradeuren.
Een ervaren speler in de financiële markt.
Over Heinenoord Assuradeuren
Heinenoord Assuradeuren is met een jarenlange ervaring een betrouwbare speler in de verzekeringswereld. De financiële specialisten van Heinenoord Assuradeuren zijn betrokken bij de relaties. Een goede service is dan ook niet meer dan normaal.
Vragen over dit nieuws?
Dan helpen wij u natuurlijk graag. U neemt gewoon contact met ons op zoals u dat van ons gewend bent. Klik op de knop hieronder en neem contact met een van onze account managers op.
Waarom kiezen voor volmachtbedrijf Heinenoord Assuradeuren?
25 volmachtgevers
Één rekening-courant
Alle verzekeringen onder één dak, ook complexe risico’s.
Uw eigen huisstijl
Webapplicatie: AWI met meer dan 150 producten
Volmachtgevers
























Tijdlijn integratie in Heinenoord Assuradeuren
1. Analysefase (01/01/2025-17/01/2025)
In de analysefase brengen we de voordelen en verandering voor u als tussenpersoon in kaart.
We onderzoeken wat de overname betekent voor de dienstverlening en hoe deze kan worden verbeterd.
Dit vormt de basis voor een soepele overgang en een sterke samenwerking in de toekomst.
2. Fysieke bijeenkomst (22/01/2025)
Tijdens de fysieke bijeenkomst informeren we u over de overname.
We stellen ons aan u voor, vertellen hoe onze dienstverlenging eruitziet, waarom we integreren, en wat de bijbehorende tijdslijnen zijn.
We bespreken de voordelen en veranderingen, en beantwoorden uw vragen, zodat iedereen volledig op de hoogte is wat er gaat komen.
3. Individuele gesprekken (februari 2025)
Voor een persoonlijke aanpak voeren we individuele gesprekken met alle tussenpersonen.
Hierin bespreken we specifieke behoeften en kijken we samen hoe we de samenwerking zo goed mogelijk kunnen vormgeven.
4. Nieuwe samenwerkingsovereenkomst
De huidige samenwerkingsovereenkomst wordt opgezegd en gelijktijdig worden vervangen door een nieuwe overeenkomst met Heinenoord Assuradeuren. De nieuwe samenwerkingsovereenkomst zal tijdens de individuele gesprekken worden besproken. Dit zorgt ervoor dat er duidelijke afspraken zijn over de samenwerking en welke voorwaarden daarbij gelden en wat we van elkaar kunnen verwachten.
5. Integratie (eind juni 2025)
In de integratiefase zorgen we ervoor dat alle processen, systemen en diensten naadloos aansluiten bij de nieuwe situatie.
Ons doel is om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat u zich kunt blijven richten op uw klanten.
Na de integratie bent u onderdeel van het netwerk van Heinenoord Assuradeuren en krijgt u toegang tot een uitgebreid aanbod aan volmachten en diensten.
6. Eerste incassomoment (juli 2025)
Vanaf deze datum lopen de polissen bij Heinenoord Assuradeuren.
Veelgestelde vragen en antwoorden
1. Kostenstructuur
We informeren u graag dat wij tot 1 januari 2027 géén aanstellings- en incassokosten in rekening zullen brengen. Dit geldt voor alle tussenpersonen. In de komende periode zetten wij ons in om onze meerwaarde te laten zien.
2. Naamsvermelding tussenpersoon op bankafschrift
Voor de zeer beperkte groep wiens naam op dit moment wordt vermeld op het bankafschrift, zullen wij tijdens de 1-op-1 gesprekken maatwerkafspraken maken.
3. Communicatie (polis/brieven/facturen/e-mails) met naamsvermelding tussenpersoon
Onze communicatie bestaat uit verschillende uitingen. We kunnen deze indien gewenst voorzien van uw logo. Ook kan er gebruik worden gemaakt van uw eigen briefpapier. De polis vormt hierop in principe een uitzondering. Deze is alleen voorzien van het logo van Heinenoord Assuradeuren aangezien wij de verzekeraar zijn. De criteria waaraan moet worden voldaan om ook op de polis een eigen logo te plaatsen, bespreken we in de 1-op-1 gesprekken. Uiteraard vermelden wij wel duidelijk zichtbaar op de polis uw naam als zijnde de tussenpersoon en is het voorblad zoals gezegd op verzoek uw briefpapier.
4. Debiteurenproces
Het huidige debiteurenproces van VDRD wordt aangepast zoals in onze nieuwsbrief met verzenddatum 19 december 2024 vermeld. Heeft u deze niet meer, kunt u dit laten weten via marketing@heinenoord.nl. Wij sturen het u graag toe.
5. Provinciale aanstellingen van Heinenoord Assuradeuren
Hieronder vindt u de provinciale aanstellingen van Heinenoord Assuradeuren.
ACL | Avero Zorg | Florius | Markel | Reaal |
Aegon | Chubb | Goudse | Monuta | Samenwerking Glas |
Allianz Inkomen | Conservatrix | HDI Gerling | Movir | Scildon |
Allianz Schade | Coverdrone | Hienfeld | Nationale Nederlanden | Traksi |
Amlin | CZ Zorg | Hiscox | Noordelinge Verzekeraars | Turien & Co |
APC | DAS | Hübener | Onderlinge | Unigarant |
ASR | De Vereende | Interpolis | ONVZ | Upiva |
Assicuro | Dela | Klaverblad | OOM | Van Kampen |
Attradius | Driessen Assuradeuren | Liberty | Pantaenius (Yachten + werelddekking) | VSZ |
Avero | EOC | Lifetri | Private insurance | Yarden |
6. Worden berichten verzonden via ADN/Aplaza?
Beschikt u over een I09-nummer, dan kunnen wij vanuit Heinenoord Assuradeuren documentatie via ADN aan u doen toekomen. Beschikt u over een connect postbus-nummer, dan kunnen wij verzenden via Aplaza
Webapplicatie AWI
Wij verstrekken aan u de inlog voor de webapplicatie AWI.
De webapplicatie AWI bevat meer dan 150 producten en stelt u in staat om:
- Verzekeringen te berekenen en beheren
- Online schadeafwikkeling te verzorgen
- Inzicht te krijgen in rekening-couranten en borderellen
Hieronder vindt u een overzicht met het aanbod (versie november 2024).
Meer weten?
Onze dienstverlening
Hieronder geven wij graag aan wat u van ons kunt verwachten met betrekking tot onze dienstverlening. Op vijf belangrijke punten ziet u hier binnen welke termijnen u een reactie van ons kunt verwachten.
1. het beantwoorden van informatieverzoeken van de klant over bestaande en nieuwe verzekeringen;
- Zakelijk: 5 werkdagen
- Particulier: < 72 uur
2. het accepteren van nieuwe verzekeringen en het wijzigen en opzeggen van bestaande;
- Zakelijk: 5 werkdagen
- Particulier: < 72 uur
3. het verstrekken van verzekeringstechnische opgaven en documenten, zoals: afgifte polissen en verzekeringsbewijzen (nieuwe en bestaande verzekeringen);
- Zakelijk: 5 werkdagen
- Particulier: < 72 uur
4. schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen;
- U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging van ontvangst.
- Een inhoudelijke reactie ontvangt u binnen 10 werkdagen.
5. klachtenbehandeling;
- Binnen 3 dagen wordt een ontvangstbevestiging verzonden aan relatie. Hierin wordt vermeld dat relatie binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie zal ontvangen.
Geen login ontvangen?
Vul dan het contactformulier hieronder in.

Volmachtbedrijven bieden aan tussenpersonen toegang tot grote verzekeraars. De toegevoegde waarde voor tussenpersonen is dat zij administratieve werkzaamheden uit handen worden genomen waardoor zij zich kunnen richten op de werkzaamheden waarin zij zich onderscheiden: het adviseren van relaties. Veel volmachtbedrijven treden ook op als service provider. Zij nemen tussenpersonen de gehele back-office uit handen.

Veel volmacht bedrijven zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA). Heinenoord Assuradeuren is ook lid van de NVGA. Deze brancheorganisatie is op 1 juli 1960 opgericht. De vereniging behartigt de belangen van volmachtbedrijven in het algemeen en van haar leden in het bijzonder.